آرام بند کرج
نوشته شده توسط : سام سنایی

نحوه کار آرام بند: آرام بند درب  به هر وسیله مکانیکی اطلاق می شود که پس از باز شدن درب به صورت کنترل شده درب را می بندد یا به طور خودکار باز می کند تا از بسته شدن  آن با صدای محکم جلوگیری کند.

نحوه کار آرام بند | نرده شیشه ای کرج | درسان

هنگامی که در باز می شود، می توان آن را فشرده و رها کرد تا درب به طور آرام و  خودکار بسته شود. این تبزار مانند یک درب فنری عمل می کند و اطمینان می دهد که درب به طور دقیق و به موقع پس از باز شدن به موقعیت اولیه و بی صدا بسته می شود.

دو نوع اصلی آرام بند وجود دارد: پنوماتیک و هیدرولیک. آرام بندهای  پنوماتیک معمولاً برای درب‌های سبک‌تر (تا 20 کیلوگرم) و درب‌های هیدرولیک برای درب‌های سنگین (تا 35 کیلوگرم) استفاده می‌شوند.

آرام بند کرج

نحوه کار آرام بند

اجزای ضروری آرام بندهای های هیدرولیک شامل راهنماهای نگهدارنده، چرخ دنده های انتقال، فنرهای برگشتی، شیرهای یک طرفه، پیستون های قفسه ای، هسته ها و محفظه های دریچه گاز، درپوش های انتهایی، حلقه های آب بندی و میله های اتصال می باشد. پوسته و شاتون نقش بستن درب و اتصال لنگه در و چارچوب در را ایفا می کنند

آرام بند وسیله ای مکانیکی است که درب را به آرامی و محکم می بندد تا بسته شود. با استفاده از کشش فنر تنظیم شده توسط روغن هیدرولیک به دست می آید. هنگامی که کاربر در را باز می کند، سیال هیدرولیک از یک مخزن به مخزن دیگر جریان می یابد.

روغن هیدرولیک از طریق دریچه های کنترل سرعت به آخرین مخزن باز می گردد زیرا فنر در را مجبور به بسته شدن می کند.

مزایای آرام بند چیست؟

هدف از آرام بند  درب بسته شدن خودکار و بی صدا درب  و محافظت از چارچوب و بدنه (بسته شدن نرم) است. مهمتر از آن، بسته شدن درب به بخش مهمی از مدیریت هوشمند ساختمان مدرن تبدیل شده است.

آرام بند ها عمدتاً در ساختمان های تجاری و عمومی  استفاده می شوند، اما در منازل نیز کاربرد دارند. کاربردهای زیادی دارند که مهمترین آنها بستن درب با صدای آرام است و علاوه بر این اگر بعد از هر ورود و خروج فراموش می کنید درب را ببندید ،خیالتان از بسته ماندن آن راحت می شود.

مزایای کلی آرام بند عبارتند از :

ساده و کاربردی

حفظ حریم خصوصی

کاهش خطر گرفتاری انگشتان میان درب

کنترل صدا و نویز

1، حفاظت در برابر آتش

انواع آرام بند درب

درب هیدرولیک نزدیکتر

درب های هیدرولیک به طور کلی به آرام بندهای درب اطلاق می شود. آرام بند یک وسیله هیدرولیک فنر مانند بر روی سر در است. هنگامی که در باز می شود، می توان آن را فشرده و رها کرد تا درب به طور خودکار بسته شود. به عنوان یک درب فنری عمل می کند و می تواند اطمینان حاصل کند که درب به طور دقیق و به موقع در موقعیت اولیه باز می شود.

نرده شیشه ای کرج

آرام بند سقفی

معمولاً این درب‌ها را در داخل دفتر یا درب ورودی خواهید یافت.

با این حال، اگر در طول روز بازدید کننده زیادی ندارید، می توانید از درهای برجسته در جلوی درب کسب و کار خود استفاده کنید. این نوع دربگیر برای ساختمان هایی با تردد زیاد مناسب است.

آرام بند درب | سایبان برقی کرج | شرکت مهندسی درسان

محبوب ترین انواع بازوهای آرام بند سقفی عبارتند از:

درب بازوی معمولی: در قسمت بیرونی درب قرار دارد. در نظر گرفته شده با مصرف انرژی بهینه ترین درب سقفی بسته تر است

بسته کننده درب بالایی: به طور کلی برای درب های شیشه ای استفاده می شود. صرفه جویی کوچک در انرژی دارد

درب بازوی موازی: به طور سنتی در ساختمان های تجاری و مدارس استفاده می شود. راندمان انرژی پایین است.

آرام بند زنجیری

این دربگیر از فنر تعبیه شده در لولا استفاده می کند و جزء لاینفک طراحی آن می باشد. فنر می تواند در لوله قابل مشاهده یا پنهان باشد و بیشتر در درهای داخلی دیده می شود.

هنگامی که در درهایی که در هر دو جهت باز می شوند استفاده می شود، به آنها لولاهای فنری دوتایی می گویند. لولای خود بسته مانند فنر به نظر می رسد اما مانند یک در بسته عمل می کند. این مشکل شکاف را حل می کند و کنترل سرعت را در یک جزء فراهم می کند.

آرام بند  پنهان

درب های ضد حریق مخفی عملکرد درب های سقفی را انجام می دهند اما در ورقه و چهارچوب درب نصب می شوند. این نوع نصب زیباست و خرابی را کاهش می دهد، زیرا اکثر بسته های درب نامرئی هستند.

به صورت فنری یا هیدرولیک در بازار موجود می باشد و به دلیل سبکی عموما برای درب های داخلی استفاده می شود.

اگر روی درب های تجاری سنگین نصب شوند، قادر نیستند آن را به درستی ببندند.

آرام بند نصب شده

آرام بندهای پرجکتی برای نصب در چهارچوب درب نصب می شوند و می توان آن را  در پشت درب یک کراس بار نصب کرد. آنها کوچک هستند و می توانند با رنگ درب مطابقت داشته باشند.

آنها در چارچوب در و نوار پشت در نصب می شوند.

این نوع   از لحاظ اقتصادی به صرفه است. مزیت دیگر این است که آنها به راحتی نصب می شوند.

آرام بند کرج

حال که با مزایا و انواع  آرام بند آشنا شدید، قصد نصب یک نوع آرام بند را برای بالا بردن ایمنی و خلاصی از صدای کوبیده شدن درب دارید. می توانید به فروشگاه ما در کرج مراجعه کنید و از نصب حرفه ای و خدمات ما بهره مند شوید.





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: